رونمایی از ۱۰محصول فناورانه و نوآورانه همزمان با افتتاح فاز دوم کارخانه نوآوری زاهدان

همزمان با افتتاح فاز دوم کارخانه نوآوری زاهدان توسط معاون رئیس جمهور، از 10 محصول جدید فناورانه و نوآور پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان نیز رونمایی شد.


به گزارشروابط عمومی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، همزمان با ششمین روز هفته دولت و با حضور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی فاز دوم کارخانه نوآوری زاهدان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

بر پایه این گزارش؛ یکی از نکات مهم مراسم افتتاحیه؛ رونمایی از 10محصول فناورانه و نوآورانه توسط دکتر سورنا ستاری بود که به دست جوانان خلاق و پویای استان و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری زاهدان طراحی و نهایی شده است که این محصولات شامل دستگاه فتوتراپی نوزاد، هواگرمکن خورشیدی، ساکشن دندانپزشکی مرکزی، ژنراتور برق خودتامین، آنتن سیگنال مخصوص مودم های سیم کارتی، تصفیه آب خورشیدی، نانوذرات اکسید منیزیوم، شیر دوش سیار دام سبک و... بود که هر یک از آنها در حوزه های تخصصی خود کارآیی بسیار بالا و موثری دارد. 

شایان ذکر است این 10 محصول حاصل تلاش و زحمات شرکت های هامین تشخیص تیس، انرژی گستر سبز تفتان، دانش فن آوران آرتین، سروش صنعت بریس، گروه صنعتی خانواده، تفتان بسامد، پیشگامان شکوه آریا، نیکان صنعت سیستان، پیشگامان ایرانیان طی کیانسه و نانو پژوهان پیشرو سفیر آسیا بود که در این پارک مستقر و فعالیت دارند.